fredag 28 januari 2011

Då var det Fredag igen. Och denna gången bjuder jag på ett kort. Jag är ingen kortmakare, men detta kortet var så roligt att göra och jag blev så nöjd så nu ska här göras kort på löpande band :-)

Jag började med att vika och biga ett coredination i ljus rosa. Inkade kanterna. Sen tog jag 2 papper från serien Confetti, som är helt underbara , lite tjockare och härliga att jobba med. Stansade ut en rosa fjäril med MS-punch i mörk rosa coredination. Blommorna är från ett kit som heter Trio Embellishment Set och finns i 4 olika färger.

Knapparna är också dom från ett kit som heter My Minds Eye MME Wild Asparagus .


Sen tog jag och stansade ut en spellbinder die och körde den i min Big Shot  med en embossingfolder jag hade hemma. Stansade och ut en extra som jag lät vara slät för att man ska kunna skriva sin hälsning där. Stansade ut några små fjärilar med hjälp av Ms stamp and punch set i ljus rosa coredination.

                                                                        Scrappa lugnt

             

2 kommentarer:

Annki sa...

Woow super härligt kort o fina färger... älskar rosa :)

Stephi sa...

Jag tycker det blev ett fint kort, snyggt med snördelen! Du kan ju visst göra kort men släng på lite mer blommor på varann så är du sen en mästare även på det! :-)