onsdag 26 januari 2011

En härlig dag,

I dag bjuder jag er på en layout skapad av papper från "Papermania" -Oriental treasure.
Papprena säljs i paper stack i A4 eller A5. Papprena går i härliga rosa, vita, orange, guld och blåa nyanser.
Där mönstrena är bland annat körsbärsblommor, grenar och blad.


Själva layouten är uppbyggd på cardstock Coredination, i detta fall en vit cardstock som ger en härlig kontrast till de färgglada papprena. Bakom mönsterpapprena ser ni sprayad mist i rosa som jag har blandat till med perfect pearl.


För att skapa en balans i min layout lade jag en remsa i det övre vänstra hörnet av min cardstocks stomme. Jag stansade ut en cirkel med hjälp av en cirkelpunch, som finns hos Scrapbruket i tre olika storlekar. I mitten av cirkeln satte jag en bit av ett peel off ark, Oriental treasure. 

I mitt Dt paket fanns det också de söta charmsen i form av orientaliska "mynt" som jag har använt på mina tidigare alster här hos Scrapbruket. Denna gång stansade jag ut små cirklar med hjälp av punchen som medföljer i kitet för att göra egna brads och satte dessa i mitten av "myntet".



Rubriken stansade jag ut med mitt Quickutz alfabet 4x8" -Paperdoll. I Scrapbrukets butik hittar ni en mängd olika quickutz alfabet, kika så får ni se. Där hittar ni också en mängd olika dies figurer.


Efter att ha limmat dit de olika mönsterpappersremsorna så sydde jag sömmar längs skarvarna. I ena hörnan satte jag svarta blommor, Petaloo -Tyed Dyed Gypsies. Supersöta, säljs i flerpack i olika färger med en söt liten blinghalvpärla i mitten.

Material från Scrapbruket:

*CoreDination vit
*Mönsterpapper Paper pack Oriental Treasure
*Blommor Petaloo
*Quickutz dies alfabet 4x8"
*Peel off stickers Oriental Treasure
*Charms Oriental Treasure
*Punch från Göra egna brads set
*Cirkel Punch
*Perfect Pearl

Må så gott!




Inga kommentarer: