måndag 31 januari 2011

Vårigt födelsedagskort

Nu börjar jag få känning av att våren närmar sig, så idag blir det ett riktigt vårinspirerat kort.
Dagens kort har även ledorden "snabbt" och "smidigt"!


På en färdig kortstomme har jag satt en bit cardstock jag format som en ram. Den gröna färgen är riktigt vårkrispig och passar bra ihop med blommorna från Petaloo som kommer färdigblingade.
Utöver det har jag använt mig av stickers ur serien Honey and Hugs, 
som även innehåller papper och stämplar. 
Vips så är framsidan färdig! 

Det matchande kuvertet har fått två stämpelrader som lyder "Sent with love" från ett Honey & hugs-stämpelark.
Färgen är distressen "Shabby shutters".


Insidan är också stämplad med shabby shutters-färg. 
Bokstäverna är från See D
Just denna stämpelsort är utgången, men ScrapBruket har andra kul stämplar av detta märke, bl a ett alfabet till fint pris! 
Hjärtat är tillklippt av en liten spillbit cardstock och den lilla blomman kommer från en spillbit mönsterpapper. Roligt när man kan utnyttja "skräpet".

Glad måndag!
Nina/NHL

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Underbara, ljusa fräscha färger! Det är verkligen härligt nu, med våren i antågande!

Stephi sa...

glatt, fint och roligt! Gillar!!

MiaS sa...

Så härligt vårigt! Måste nog göra ett färgsprakande vårkort nu :)

Anonym sa...

Hihihi, vilket gulligt får! Superhärligt vårkort!!