fredag 11 februari 2011

Strut

Då är det fredag igen...och en skön helg väntar oss. Förhoppningsvis får ni lite tid att scrappa under helgen.
Idag tänkte jag visa 2 små saker jag har gjort. En strut och en krans.


Vi börjar med struten. Jag har velat prova och göra den så länge och nu blev det av.
 Jag ritade upp mallen på mina favoritpapper som är Ella Blue. Klippte sen ut och bigade  och vek. Inkade kanterna med Vintage Photo . Tog ett par vita blommor och stämplade med Broken China över hela blomman. Tog sen en lite blå knapp  och limmade fast i mitten. Pluppade dit tre stycken pärlor med  Pearl Pen. Gjorde ett lila hjärta av lite fimolera och satte fast.  Stämpeln och bander är från egen gömma.


Nu över till Kransen då. Tanken med denna krans är att den ska pryda väggen bakom kassan när man är på mässor. Jag tog helt enkel två olika lila CoreDination papper och stansade ut med mina spellbinders. Stansade sen ut ett gammalt alfabet jag hade hemma och limmade på. Slog hål och satte i ett lila band. Dekorerade med lite gamla blommor. Sen satte jag fast  små minihjärtan som jag gjorde av fimolera.




Det var allt för denna gången. Önskar er alla en underbar helg. Ni glömmer väl inte av våran tävling som pågår här i bloggen under hela februari. Ni kan läsa om den HÄR.



3 kommentarer:

Stephi sa...

vilken fin strut....å ingen dumstrut utan en godisstrut antar jag! *ler*

kransen är alldeles bedårande!

NHL sa...

Struten blev ju jättebra!

Annelie sa...

Jätte fina båda två!!!