onsdag 2 mars 2011

Ett RAM-kort med alcoInk

Onsdag, och i dag bjuder jag på ett RAM kort i härliga gröna nyanser. Jag har använt mig av ett brunt CorDination cardstock samt mönsterpapper från Papermania "Birdsong". När jag hade vikt cardstocken till ett RAM kort så klippte jag ut en bit mönsterpapper som skulle passa i kortets ram. Jag chalkade alla kanter med Distress Ink "Black soot".


I det högra hörnet av kortet ser ni en bit av Papermanias Filigree papper "Birdsong", ett tjockare papper med tunnare chipboardkänsla, fylld av grenar och fågel silluetter.


Klippte även ut en av fåglarna på filligree pappret, chalkade den och lade lite 3D gloss över. Denna söta fågel fick vila sina trötta ben på en gren i trädet. Bakom trädet ser ni också min inkade bakgrund som jag har gjort med metalltejp som jag har tejpat fast på chipboard och sedan embossat i min Sizzix big shot PRO maskin.
Därefter inkade jag hela metallytan med Alcoink (Adirondack Ink).

Jag använde mig av färgerna:

*Espresso
*Meadow
*Lettuce
*Oregano
*Pitch Black
*Mixatives copper
*slate


Slutligen gjorde jag dekorationerna, blommorna med hjälp av blompunch och mönsterpapper samt stansade ut blad med hjälp av Sizzix dies. Nedanför blommorna ser ni också en söt tygklädd brads från My Minds Eye.


Så här ser kortet ut snett från sidan. Den innersta delen av ramen ramade jag in med ett lager glitterlim.

Material från Scrapbruket:

*CoreDination
*paperpack Papermania "Birdsong"
*Papermania filigree papper "Birdsong"
*Sizzix Big Shot PRO maskinen
*Adirondack ink (alcoInk)
*Anitas 3D gloss
*Glitterlim


Må så gott!




2 kommentarer:

Annelie sa...

Jätte läckert!!!

NHL sa...

Så galet läckert!!!!