onsdag 20 april 2011

Ännu ett kort med en enhörning

Jag har gjort ännu ett kort med den underbara clearstamps stämpeln Enhörningen från Papermania  "Midnigt Fairytale". Den kommer från ett clearstamps kit med enhörningar och slott.  Det  finns också  ett kit med älvor i samma serie.


Jag färglade stämpelmotiven med distress ink refiller och glitterlim. Tornen på slottet fick ett lager Anitas 3D gloss på den blåa ytan. Bakom stämpelmotiven syns härligt färgrika blanka papper i A4 storlek som säljs i paperpad. Dessa papper kommer också från Papermania "Midnight Fairytale".
Ovanför den stora blomman till höger ser ni ett spetsband som jag veckade fast på en lång hattnål.


Den söta lilla blomman är ytterligare ett exempel på mina egengjorda blommor som jag har gjort med hjälp av min nya cuttlebug dies "Quilling blom dies". Den jag har är just nu slut i lagret men om ni kikar här hittar ni en annan sort.  Den högra blomman har jag gjort med hjälp av en sizzix Tim Holtz dies, "Mini paper rosette". Själva stommen till kortet har jag gjort på vita färdigvikta kort med embossad struktur på. Vill man köpa färdiga kortstommar finns det en hel del att välja på hos Scrapbruket, ni hittar dem här.

Material från Scrapbruket:

*kortstome
*Clearstams Papermania "Midnight Fairytale"
*Mönsterpapper papermania "Midnight Fairytale"
*spets
*Glitterlim
*distress ink refiller
*Anitas 3D gloss
*Sizzix Tim Holtz "Mini paper rosette"
*Cuttlebug Quilling blom dies.

Må så gott i vårvärmen.

Inga kommentarer: