onsdag 27 april 2011

Ett fiske kort

Liksom Dt-Mia, fick jag ett ark med die cut från Anitas i mitt senaste Dt paket. Temat för mitt die cut ark var fiske. Ett A4 ark med flera tags med fiskare på samt Happy Birthday tags.
Jag byggde upp fiske tagen lager på lager och använde mig av tre stycken tags. För att ytterligare skapa ett djup i kortet så chalkade jag fiske tagens kanter med en Distress Ink dyna.




På mitt Die cut ark fanns det också en tag med texten "With love on your birthday". Jag dekorerade tagen genom att sätta dit en pearl  brads från Papermania och ett fint grönt band.


Här ser ni kortet snett underifrån. Ett foto som visar hur jag har byggt upp mitt kort lager på  lager med hjälp av 3D kuddar.

Nu får kortet ligga och vänta tills min kära far fyller år. Ett perfekt kort till en fritids fiskare.

Material från Scrapbruket:

*Cardstock
*Mönsterpapper från Papermania "Birdsong"
*Pearl brads Papermania
*Distress Ink dyna
*Die cut fishing från Anitas

Må så gott!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

JÖSSES vad snyggt!

Ziro sa...

Otroligt fint. Jag har likadana die-cuts fast med en segelbåt, så tack för tipset om hur man kan använda dem. Att sätta fast dem lager på lager blev ju jättebra. Det ska jag prova också!