måndag 30 maj 2011

Kort med La Blanche

Scrapbruket har fått hem massor med stämplar från La Blanche. Helt ljuvliga stämplar som finns i många olika variationer, allt ifrån collage till fjärilar och blommor. Jag har gjort ett tack-kort med "Frame with woman".


Det mönstrade pappret är från Webster pages Spring Market, detta papper finns i en 6x6 paperpad som är perfekt när man gör kort. Pappret under den stämplade damen från La Blanche är Journaling Cards från Webster Pages.  Kortbasen är en KRAFT-cardstock


En liten närmare titt på La Blanche stämpeln. Jag har arbetat in distressfärg med hjälp av Tim Holtz Blending Tool, distressdynan jag använt är Bundled Sage. Motivet är stämplat med Walnut Stain. 


Längst upp i högra hörnet på kortet har jag satt några blingstenar. Dessa var enbart blingiga men jag tyckte det skulle passa bättre med färgade så jag målade dom med en rosa Copic-penna. Texten är klisteralphas från Webster Pages och finns i flera färger.


Scrappa Lugnt! 





1 kommentar:

Sandra sa...

Härligt kort ! Stämpeln är underbar!!!

Ha det gott!