onsdag 15 juni 2011

Ett album kort till sonens fröken

I dag bjuder jag på ett kort som jag har gjort som ett minialbum.
Sonen har gått ut femman och har precis varit på en klassresa.
Som en del av presenten till hans fröken så fick jag uppdraget att göra ett collage med alla foton från klassresa.

Det blev ett kombinerat TACK kort med sidor för alla foton.
Så här blev den:


Själva kort albumet har jag gjort av tre stycken bitar av cardtsock i 6X12 " (15X30 cm).
På framsidan har jag amvänt mig av den härliga ros stämpeln från LaBlanche, en av mina favoriter.
Mönsterpapprena kommer från V&A Hannovier, papper med lite linnekänsla struktur. Säljs i paper pack med härliga samstämmiga gammeldags mönster på.


Stämpelmotivet stämplade jag upp på en bit mönsterpapper från Papermania "Birdsong".

Så här ser insidan ut. Nu saknas bara alla småfoton och barnens härliga kommentarer om sin fröken.





På kortets baksida tänker jag skriva alla barnens namn i klassen.

Material från Scrapbruket:

*Cardstock
*Mönsterpapper V&A Hannovier
*Mönsterpapper Papermania "Birdsong"
*Stämpel LaBlance
*Blomma Cherry Blossom

Må så gott!

Nu skall jag njuta av min första semester dag=)







Inga kommentarer: