lördag 30 juli 2011

Satisfy the desire to Ice cream

I dag bjuder jag på en glassig layout. Hade ett gammalt foto liggandes hemma på vår dotter som äter mjukglass för någon sommar sedan. Efter att ha rotat runt i mitt DT paket så hittade jag en tom förpackning från Pionkpaislee "Artisan Elemants frames" som jag hade sparat på. På kartongen fanns en ritad ram med texten "Satisfy the desire to", en perfekt rubrik till denna layout, eller hur!


Layoutens bas är gjord av ett embossat CoreDination papper, som säljs i paperpad 12", dessa heter Cosmo Crickets Neutrals collection. Jag sandpapprade med ett fint sandpapper på CoreDination pappret för att få fram den embossade ytan.


Bakom fotot skymtar en vit spets fram med cerise kant. Bokstäverna i rubriken kommer från Alphamini foams och finns i olika färger. 


Jag valde att använda mig av blommor, cherry blossoms, rosor och liljor i härlig cerise ton. Under rubriken skymtar ni ett dekorations bård med blommor från Papermania.


Må så gott!






Inga kommentarer: