onsdag 10 augusti 2011

Mys

Mys, blev rubriken för dagens layout. En layout med ett härligt familjefoto, hela familjen samlad.
I bland när jag blir helt förälskad i ett foto så kan jag inte låta bli att scrappa flera gånger. Detta är ett sådannt kort, men i och med att jag använder olika sorters papper och använder mig av olika rubriker så blir det ändå en viss skillnad. Ett foto kan stå för flera olika saker i detta fall mys i annat fall så kanske rubriken blir kärlek...vem vet.

Så här blev min layout:


Till layoutens bas har jag använt mig av Papermanias kraftpaper. Det turkosa pappret är ett CoreDination papper och likaså de vinröda kugghjulen. Kugghjulen har jag gjort med hjälp av Tim Holtz Sizzix dies , där jag först embossade pappret med Tim Holtz sizzix textures fades. Mönsterpapprena kommer från BoBunnys Timepiece collection.



Jag ramade in fotot med frames från PinkPaislee Artisan Elements.  Embossade ramar i ngt slags gummimaterial med förlimmad baksida. Kan även färgas med distrresser eller mist. I detta fall valde jag att chalka ramen med en svart distress dyna.

Materialet finner ni som vanligt i butiken.

Må så gott!



1 kommentar:

Mikaela sa...

det va en mysig LO! ramen ser nästan mettalisj ut. läckert!