söndag 4 september 2011

Boooo

Snart är det dags för en av våra nya helgdagar - Halloween. En ganska ny festlighet ialla fall för oss i Europa. Jag har gjort ett kort på temat Halloween.


Kortbasen valde jag att ha svart för att få en härlig effekt mot det oranga och lila cardstocken. All cardstock är från Coredination. Det finns svart och vit cardstock från Coredination i bulk pack. Den orange Coredination cardstock har jag kört i en av Tim Holtz emobssingfoldrar, Steampunk. Jag har sedan med hjälp av distresser förstärkt strukturen för att lyfta fram mönstret som torrembossingen gör. I överkant har jag använd dien "On the edge - Steampunk" från Tim Holtz och i nedre högra hörnet har jag satt några mindre kugghjul från serien movers and shapers. Texten "Boo" är också det från Tim Holtz alfabet Vintage market. Den söta lilla häxan kommer från Sweet Pea Stamps, hon finns i flera andra varianter som är minst lika söta. Motivet är färglagt med Copics




Gillar du Halloween. Testa att använda sök-funktionen i shopen, du kommer garanterat hitta mycket kul för ditt Halloween-skapande. 


Ha en skön vecka! 








Inga kommentarer: