onsdag 21 september 2011

Ett julkort

Lite annorlunda julstämplar har nu landat i Scrapbrukets butik, stämplar med bild på foamet så att det syns vart man stämplar.  Dessa stämplar säljs i ett kit med flera olika motiv i samma tema. Två av dessa stämplar har jag i dag gjort ett tidigt julkort med.


Jag använde mig av ett rött CoreDination papper som kortets bas. Mönsterpappret körde jag igenom en Xcut embossing and cut dies "Amore", Därefter sandpapprade jag ytan för att få fram den embossade ytan ytterligare. Motivet färglade jag med min akvareller och sedan lade jag ett lager 3D lack över. Bakgrunden färgade jag in med torrchalk och lite glitterlim.


Blommorna och bandet med texten "Happy Christmas" finns också i butiken. Just nu har också butiken en egen kategori med bara juldekorationer i, kika där.

Må så gott!


Inga kommentarer: