onsdag 28 december 2011

Lovely

I dag bjuder jag på en layout med få dekorationer och ett kontur klippt foto.


Eftersom själva mönsterpappret från Prima "Romantique collection" redan är så fint mönstrat med små söta damer runt hela pappret, så valde jag att endast bygga upp min layout i det nedre högra hörnet.
Detta papper säljs i paperpad, 8 stycken dubbelsidiga papper för 59 kr.
Bakom vår söta dotter sprayade jag med mist i en egen gjord cirkel mask. Markerade cirklarna med en svart journalingpenna. Alla de söta damerna samt blommorna runt om papprets yttre kant fick ett lager 3D lack över sig.


Rubriken "Lovely" är rubons "Papermania, Signature a christmas carol" som jag har lagt ett lager 3D lack över. Muren bakom fotot är en ett stämpelmotiv som jag har stämplat flera gånger, en clearstamp från Prima. Ni hittar denna HÄR.
Hjärtarna och vingarna har jag ritat och sedan klippt ut från ett mönsterpapper och därefter lackat med 3D lack. Spetsen hittar ni HÄR.

Må så gott!

//Jenny//




Inga kommentarer: