onsdag 25 april 2012

Ett landskap i ett ramkort

I dag bjuder jag på ett landskap i ett ramkort.
Jag har till detta kort använt mig av stämpeln "Michael Powell" från Urban stamp.



Jag stämplade upp den flera gånger på akvarellpapper med en vattenfast stämpeldyna.
Därefter färglade jag alla uppstämplade motiv med mina Distress markers. Det säljs dels som storpack med alla nyanser, men även styckevis för 29 kr pennan.


Mönsterpapprena runt ramen kommer från Dovecrafts kollektion "Teahouse".


De rosa blommorna från docrafts Papermania "Capsule Boysenberry" har fått ett lager stickles och glossy accent över sig.


Jag klippte ut olika delar av landskapet och satte i hop dem till en hel bild med hjälp av 3d kuddar för att skapa en 3d känsla och ett djup i tavlan. De söta fjärilarna är 3d stickers. Slutligen chalkade jag alla kanter med min distress ink dyna.

Må så gott!








1 kommentar:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow så snyggt ram kort, underbara färger och vackert dekorerat!
Kram