fredag 27 april 2012

LÅT OSS FIRA MINUS 10 KG

Det är dags att fira min lilla bedrift. Eller lilla och lilla. Att gå ned tio kilo är kanske inte det lättaste alla gånger. I alla fall för mig :-).


När jag väl fått den lilla provdockan och stämpelsetet med måttbanden var jag på god väg.


Jag ville också få användning för Tim Holtz härliga trä- och tapetstämplar för att skapa en fin kontrast.



Jag har använt mig av en Spellbindersstansmall för att få fram den fina formen som provdockan är placerad på. Jag har embossat med svart pulver för att få en fin effekt av tapetstämpeln.


Låt oss fira-stämpeln var något jag tänkt använda till ett annat projekt, men det passade ju nästan bättre här :-).




Och som sagt. Tio överflödskilon har jag i alla fall lyckats få bort. Nu är det dags att ta bort ytterligare tio :-).



Henry David Thoreau sade en gång:
Go confidently in the diRectiOn of your drEams - live the life you have imAginEd.
Och det vill jag gärna ta till mig som en motivator.

Jag har dekorerat med några skvättar från stainflaskan Peeled paint:



MATERIAL:
papermania kraft-papper (oblekt papper)

inkadinkado - gadgets - måttband

tim holtz - tegelstensvägg
7gypsies - kugghjul
washi tape - dragkedja
tim holtz - glasbottenavtryck
peeled paint distress stain
tim holtz - mini sewing room (provdocka)
tim holtz - wallpaper and wood-stämplar
svart embossingpulver
provdocke-papper - my minds eye - union square
stämpelfärg - archival ink (crimson, coffee, jet black)
let's celebrate - papermania - postage/passport stamps
utstansad form - Spellbinders labels 25


Inga kommentarer: