måndag 2 april 2012

Raringar färglagda med Distress Markers

Jag har testat att färglägga motiv med Distress Markers. Det blev en lite utmaning eftersom jag bara har tre pennor i min ägo. Dessutom passade det bara med två av dom, men eftersom man kan tunna ut färgen med vatten fungerade det bra tyckte jag.


Till kortbasen har jag använt Coredination. Det mönstrade pappret kommer från Prima och är romantiskt och vårigt. Jag stämplade även bakom motivet med en Prima-stämpel som finns i många varianter. Motivet är från Daisy & Dandelion, ett ursött Clear- Stamps ark med små söta kaniner och nallar. Jag stämplade med en brun Staz On dyna och färglade med Distress Markers i färgerna Vintage Photo och Crushed Olive som är grönare i verkligeheten. Motivet har jag stansat ut med en Spellbinderdies. De söta små virkade blommorna är en juldekoration men den fungerar fint året om. 


En närbild på motivet. 


Ha en skön måndag!