onsdag 12 december 2012

En altrad låda för tags.

Onsdag och min blogg dag.
I dag bjuder jag på en altrad låda för förvaring av tags.
Tidigare hade jag mina tags i en liten barn skolåda, men för att göra den lite finare på utsidan beslöt jag mig för att altra den.

Så här blev den:


Jag använde mig av ett stort present papper från Kaisercraft i murriga färger med blommor på.
Runt lockets kant knöt jag ett brunrandigt twin snöre.


Locket dekorerades med blommor och blad. Den stora vita blomman fick ett lager stickles på sig.


 På ena kanten av lådan satte jag en liten blomma och ett blad som jag färgade gammelrosa med
distress stain. Jag färgade också en resist canvas tag från prima, den lilla tagen bakom blomman. Bakom blomman syns en bit av en tag från Prima. Slutligen chalkade jag alla kanter med en distress Ink dyna.

Må så gott!









Inga kommentarer: