fredag 22 februari 2013

GÖR DITT EGET MÖNSTERPAPPER

Ibland är det kul att göra egna mönsterpapper...
Jag gjorde ett sådant med det här alstret...





Jag började med att spraya ett vitt papper med flera olika sprayfärger. 
Sedan stämplade jag med Tim Holtz olika stämplar i ljusa färger (Archival ink-dynor). Jag tror att de flesta stämplarna kommer från setet Bitty Grunge.




Jag tror att jag hade bandana-tekniken i huvudet när jag började, men det blev inte så när jag slutade... 




Sen valde jag en söt flicka med bingobricks-vingar och en harlequinrute-strut på huvudet. Detta, och ett annat motiv finns i ett av Timpans många stämpelset (winged things 1).




För att förstärka uttrycket flickan har på sin klänning, be yourself, valde jag att stämpla upp ett av Dyan Reaverleys uttryck Change for no one and believe in who you are (say what you mean). Jag färgade in ett vitt papper med mustard seed-spray innan jag stämplade. På så sätt är det ju väldigt smidigt att få andra färger på sina text-uttryck :-). Du  kan också använda lite färg från flaskan tillsammans med en pensel för att färglägga...