fredag 8 februari 2013

LONDON BUILD-A-SCENE DIES

Jag fick syn på fräcka stansmallar från Xcut hos Scrapbruket. Stansmallar som man kan skapa scener med :-). Londontemat var ju givet för en englandsfantast som jag :-).


 




Jag började med att stansa ut stads-silhouetteformerna ur vitt papper, som jag sedan sprayade med olika färger (jag har använt distress ink refillfärgerna som jag spätt ut i mini mister-flaskor) medan stansmallarna satt kvar i papperena. 



Sedan ritade jag inuti formerna med svart penna, för att få fram konturerna bättre. 


 
Så här ser det ut när jag tagit bort stansmallarna. De vita bård-ramarna hjälper till att skilja sektionerna från varandra. Man får dock vara lite försiktig när man tar bort papperena från, då det är lätt att papperet går sönder. Kanske kan akvarellpapper vara ett bättre alternativ, då det tål väta och oftast är lite kraftigare och stadigare :-).





Sen var det dags att montera ihop allt detta i min mixed media-bok från Dyan Reaverley.
Jag tänkte mig att himlen ovanför londonsilhouetten kunde vara blå och att det gröna med big ben m m kunde fortsätta i en gräs-vy :-).
Jag började dock att spraya vit mist-spray från Memories, för att skapa illusionen av moln. Det fräcka med den sprayen är ju att den tränger igenom vattenbaserade sprayfärger som adirondacks color wash- och Dyan Reaverleys Dylusions-färger :-). 




Jag stämplade upp ordet London med de fina bokstavsstämplarna från YouDo och satte dem på prov på layouten.  





Sedan bestämde jag mig för att göra london-layouten till dubbel dito... Jag fortsatte att spraya med blått upptill och grönt nedtill, för att hålla ihop det hela... Här ser du den vita sprayen lite bättre, då jag sprayade lite vilt över hela sidan...




Efter att jag torkat med embossingfönen (heat tool), valde jag att spraya med röda och bruna toner över den stora tegelstensmasken från Crafter's Workshop. Här har du en länk till en massa sköna stenciler hos Scrapbruket :-).




Så här blev resultatet...






Spillfärgen från stencilen smetar jag av på andra sidor i mixed media-boken :-). Du ser väl hur fräckt det blir på högersidan, med konturerna av murbruket :-)... Det blir riktigt fräckt att använda tvärtomtekniken med stencilerna på färglagda sidor :-).





 Jag valde att jobba vidare med den vänstra sidan... Jag valde klockstämplar från Prima (tempus fugit). 






 Här ser du delar av hela sidan.. Jag har börjat jobba med bubbelplast-stämpeln från KaiserCraft (bubblewrap).




Här har jag stämplat upp en massa bokstäver för att kunna klistra på uttrycket När du är trött på London, är du trött på livet... (When you are tired of London, you are tired of life.).
Jag har använt stämplar från både see d's, inkadinkado, Technique Tuesday m fl märken.




Här har jag börjat placera ut bokstäverna...




Hoppsan... En bit London-washi tape följde visst med ... :-).




Inga kommentarer: