lördag 16 februari 2013

Massor av snö och massor av färg

Det är så befriande att ta fram sina sprayflaskor med Dylusionsfärger och sätta igång och leka. När jag startade den här layouten hade jag ingen direkt tanke med skapandet, eller jo det hade jag och fotona jag hade sneglat på var sommarbilder och så hade jag tänkt göra en A4 layout. Men skapandet tog sin egen väg och det blev en vintrig layout med fokus på snö. 

Jag har använt rosa, röd och grön Dylusionsfärger. Jag använde också vatten för att få färgerna att smälta samman mer. Jag drog också ut dem med fingrarna. När färgen torkat använde jag gesso och mask för att få dit bokstäverna. Trots att det är bokstäver får jag känslan av snö som faller. Jag valde olika vita bokstäver för att lyfta fram det vita mer och så stansade jag några stora snöstjärnor för att få lite mer snöeffekt. 








Inga kommentarer: