måndag 29 april 2013

Guds kärlek är som stranden

Häromkvällen satt jag och skapade flera sidor som jag inte satte någon text på. Jag lekte med färg, gesso och papper och fick olika uttryck på sidorna. Idag var jag i kyrkan och då sjöng vi den här psalmen och då var texten på den här sidan given! 

Jag utgick från en canvassida med små hjärtan tryckt över hela. Jag hade sen tidigare färgat in den i röda/orange toner men det blev inte snyggt så jag hade lagt den i högen för misslyckade grejer. Nu när den åkte fram igen klistrade jag dit en boksida och målade tunt med gesso över hela sidan. Jag sprayade sen med blått och grönt som både försvann ner i tyget och blandade sig med gesson. Det är det här som är spännande att leka med färger - man vet aldrig hur det blir men även om det blir misslyckat så är det bara att börja om. Jag tog sen fram masken med det fina blommönstret och använde svart distressink. Jag klippte moln och gräs i olika spillbitar av mönstrat papper. Texten till sången scannade jag och printade ut för jag ville ha med noterna också. Som sista touch stansade jag några fjärilar också som fick flyga fritt över sidan. 




Material:

Album - Mixed Media Album 
 




1 kommentar:

Katja/MezzaNotte sa...

Vacker och harmonisk sida!