fredag 12 april 2013

KAISER CRAFTS GRABBIGA PAPPER

Jag fick i uppdrag att jobba med KaiserCrafts härliga grabbpapper. Jag som ville jobba med den fräcka Kenny K-stämpeln FLAPPER... valde att fokusera på frimärkes- och fotosnurr-stansmallarna från Tim Holtz.
Jag blev lite kär i den här flickan, då jag kom att tänka på en australiensisk deckare vid namn Miss Fisher's Murder Mysteries (och huvudrollsinnehavarens namn är Phryne (uttalas fraine) Fisher). Jag upplever henne som fri, både i tanke och handing, och på något sätt dras jag till den egenskapen :-).

Jag började med att färglägga fotosnurran (view master), som jag stansat ut i grå kartong, med olika stain-färger, och avslutade med någon metallic-nyans. Sedan stansade jag ut den formen med den frimärkes-liknande kanten ur notpapper.


Jag valde den här rutan att jobba med, helt enkelt för att det fanns en färdig svart vimpel på bilden.


Detta ledde till att jag färgade in ett kugghjul i matchande rött (med hjälp av Timpans refill-bläckfärger).

Jag hittade också några linjal-remsor som jag ville nyttja, tillsammans med en utstansad filmremsa, från Timpans senaste filmrensestansmall.
Jag nyttjade också en bit papper som var utrivet ur ett album, för att få lite fräck struktur i alstret.


BoBunny har släppt ett käckt set med stämplar, bl a kameran och uttrycket Oh Snap!, som jag tyckte kunde passa på detta alster.
Oh Snap kan ha många betydelser. Du hittar minst sju här.











Inga kommentarer: