måndag 8 april 2013

Tro, hopp och kärlek

Dagens Mix Media sida till mitt album med favorittexter fick temat tro, hopp och kärlek som är ett av bibelns mesta citerade rader. Jag valde att klippa ut de tre orden från en ordbok och klistra fast dem med Glossy Accent. Ett hjärta fick vara enda dekoration - ett ganska givet val.
Bakgrunden är egentligen en misslyckad sida. Jag satt och lekte med många olika sidor och hade fina planer för hur vackert det skulle bli. Det blev inte alls det utan det flödade mest massa färg överallt. Till slut när jag lagt undan några fula sidor så tog jag en blank canvassida och torkade upp överbliven färg vilket inte blev vackert heller. Jag tog dock fram en mask med bokstäver när färgen torkat och gjorde mönster över hela sidan och vips hade sidan fått nytt liv. Det blev jätteläckert och perfekt för mitt tema. Det här är så typiskt när man håller med färg och kladd - man vet aldrig var det slutar och hur det blir. Men med ganska enkla medel kan man rädda det till slut!
 

'
Material:
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: