fredag 3 maj 2013

SMASHBOOKA MED ETT FOTOALBUM

Jag tog ett fotoalbum med svarta blad till detta projekt, som jag i slutändan tror kommer att innehålla info om saker tycker om och inspireras utav.

Det första upplägget är om en skådespelerska/neurovetenskapsdoktor som jag gillar, vid namn Mayim Bialik. Hon spelar Amy Farraw Fowler, i den mycket nörd-populära teveserien "the BIG BANG theory". När jag googlade hennes namn, insåg jag också att hon spelat en ung Bette Midler i filmen "Beaches" samt haft huvudrollen i tv-serien "Blossom". Detta hade jag inte kopplat ihop henne med tidigare. 

Jag har skrivit ut kollage-fotot med min nya fotoskrivare, Canon Selphy CP900.  Det var smidigt som tusan. Jag hade bara några foton på ett usb-minne och valde shuffle. Maskinen skötte resten :-).


Jag har använt mig av kraftpapper från Primas mixed media-album. Du ser det mellan det randiga bruna papperet och det röda mönsterpapperet. 


Jag har också gjort ett "gångjärn" på papperet, för att kunna vika upp fotot och gömma undan mina tankar om denna fantastiska människa :-).


Jag har också använt mig av ett core'dinationspapper som jag torrembossat med det stora torrembossingkuvertet Regency, som följde med stansmaskinen eBosser.

Inga kommentarer: