fredag 5 juli 2013

ETT SLIPSKORT MED MASSOR AV KUGGHJUL

Jag som bara hade tänkt att göra krympplastfigurer på Vildas träff, lät mig utmanas till att göra ett slipskort, på Vilda Stamps första scrapträff, i början av juni i år. Du ser några av krympisarna i bakgrunden.


Som bas - med ljus färg - har jag stämplat med Vildas motorcykelkollage-stämpel. Det är knappt synligt, då det är stämplat med old paper-dynan.
Här ser du också golfmannen skymta i orange.


Sedan har jag fortsatt med både uggle- och kugghjulsstämplar, som jag har, antingen som rena kugghjul eller delar av andra motivstämplar.
Även pipan fick premiärstämplas idag... Den ingår i det manliga kittet.
Du är min kompis fick tjäna som slipsnål.


Till en början höll jag alstret i ljusa och bruna färger... Men sen kände jag för att våga mig på några andra färger. Jag som glömt mina dynor hemma, fick låna Maries stämplar. Och det var givetvis utmanande att inte ha sina egna dynor till hands :-).
Den gröna splattstämpeln är en av mina absoluta favoriter i spats-kittet.
Den orange swirliga saken på vänster sida kommer från ett mixed media-kit.



För att förstärka intrycket av kugghjul  m m, satte jag på ett nedkrympt kugghjul. Det här är Timpans största form - som blir så här liten och söt :-).


Här är en av Spellbinders kugghjul. Med tanke på att det är en tunn stansmall, får jag ju vara nöjd med att jag fick loss den från resten av plasten, även om jag inte fick loss de andra bitarna...
Det är ju rätt så trixigt att stansa ut i plast över huvud taget, med tunna stansmallar.



Tack för en rolig utmaning, Vilda Stamps!

Inga kommentarer: