måndag 29 juli 2013

Mixed Media Album - fram och baksida


Arbetet med mitt Mixed Media album börjar gå mot sitt slut. Jag har under våren och sommaren prövat olika Mixed Media tekniker på olika sidor med sångtexter och andra texter som betyder mycket för mig. Jag har tvekat att göra fram och baksida och sätta ihop de sidor jag skapat men nu under sommarens möjligheter till skapande har de fallit på plats.
Fram och baksidan är större än de vanliga sidorna och tillverkade i en tjockare mjuk canvas. Jag har stänkt färg, använt distressink och målat med gesso. Sidorna har ett mönster förtyckt som framträder när man målar med färg. Jag lyfte fram blommönstret med en filtkvist och en stämpel med naturmotiv.


 

 
 
 

 

 
 
Material:
Album - Prima Poppies and Peonies
Stämpel - Prima Rondelle
 
 
 
 









Inga kommentarer: