fredag 23 augusti 2013

VIKVÄGGSALSTER MED KOLLAGESTÄMPLING DEL 3 AV 5

Tredje uppslaget = något med resetema...

Bakgrunden är den samma på alla fem uppslag... gamla boksidor som jag limmat fast och sedan mjukat upp med en s k White wash - med utspädd gesso...
Jag har använt en linjerad stämpel från KaiserCraft - stämplad med Pale Ochre archival ink från Ranger, för att skapa något i mitten (så att det inte skulle gapa tomt...).

Jag har även stämplat med någon slags mätarställning-stämpel från Tim Holtz - i någon ljusbrun nyans.
Jag har använt mig av flera nyanser i Archival ink-serien.


Här ser du Timpans härliga bilstämpel.


London-stämpeln kommer också från Tim Holtz.


Route 66-stämpeln finns i samma stämpelset som bilen. Här har du ett stämpelset med både båt, bil och tåg... Motiven är mindre än de jag visar ovan - men de är allt bra käcka att ha - för just resetema-alster :-).

Inga kommentarer: