lördag 26 oktober 2013

TORREMBOSSAD STEAMPUNK-ASK

På utbyscrappen hade jag ett mål, och det var att göra en s k exploding box med steampunktema.
Jag gjorde det, men ändrade mig sen... Jag satte i "gångjärn" och gjorde den till en stabilare ask istället :-).

Jag har skurit till askens bas i svart kartongpapper. Därefter har jag skurit till bitar som är lagom stora för att sätta på askens utsida. Jag har lagt på aluminiumtejp och sedan torrembossat bakgrunden på sidorna med antingen Gears eller Riveted metal.
Jag har målat bakgrunden lite lätt med svart akrylfärg, och sedan jobbat in både guldfärgad, kopparfärgad och silverfärgad akrylfärg, om vartannat. Jag har, avslutningsvis, målat på med svart akrylfärg, för att "mörka" ned asken, från att ha varit rätt så färgglad.


Lockets kant, är preppad på samma sätt, men med ett annat torrembossingkuvert, med resetema.


Jag har varit duktig på att använda stansmallar från Tim Holtz (gadget gears) och Spellbinders (sprightly sprockets) och Xcut (cogs). De är färglagda på samma sätt som själva asken... d v s med akrylfärger.


Jag har också gått "all in" med metalldekorationer; kugghjul (sprocket gears), hörn (box corners), , öglor, kedjor, klockor och visare m m.



Jag har också använt mig av ett gammalt måttband, jag vunnit via en blogg någon gång...


De där uttrycksskyltarna (Word bands) tycker jag fantastiskt mycket om. Jag har satt fast dem med både lim från en limpistol samt mellanstora skruvbrads. Kedjorna är s k Swivel Clasps.



Lockets översida har också några kugghjul :-).


Knoppen kallas för curio knob.


1 kommentar:

Marita Johansson sa...

Wooooow sååååå snyggt