lördag 14 december 2013

ETT HELVITT JULKORT MED UTSTANSADE FORMER OCH FIGURER

Jag tycker om att göra helvita kort, även om jag inte gör dem så ofta. Här har jag använt mig av ett härligt vitt wellpappark med djupa dalar och höga toppar :-).


Jultomten i släden har jag stansat ut med en form från CottageCutz (Santa and reindeer flying).
I bakgrunden ser du både ett bivax-nät (Cheery Lynn - Honeycomb) och en s k label från Spellbinders (Labels two), som jag torrembossat med hjälp av två gummimattor (enlarged tan embossing pads). Jag tycker att de bryter av på ett bra sätt mot wellpappen...

Här ser du också en snurrblomma jag gjort själv, samt en fin kvist och swirl (leaf & swirl) som jag stansat ut med Magnolias fina stansmallar.


Här har du hela härligheten igen...
Jag har valt att inte sätta dit någon julhälsning på framsidan... Jag tycker att motivet är så pass talande i sig :-). Det får hamna på insidan istället :-).

Inga kommentarer: