lördag 21 december 2013

ETT STILRENT KORT

Ha ha ha... Nu när jag såg vad jag hade skrivit i rubriken, började jag att skratta för mig själv... Stil(ren)t :-). Ha ha ha...

Den här gången, precis som många andra, har jag valt att jobba med bara cardstock - d v s kartongpapper i olika färger. Jag använder mönsterpapper mer och mer sällan... Jag vet inte varför... Synd bara att jag har så himla mycket mönsterpapper här hemma... :-(.

Den här gången har jag blandat ihop sådant som jag hade på pysselbordet... Saker som jag förkastat, då de inte "passade" med några andra projekt... Så för att (ren)sa upp på bordet, gjorde jag ett alster... ha ha ha.


Jag har en liten bit doily lace-kant (Martha Stewart) under ett stort utstansat frimärke (postage stamp frame) från Tim Holtz. Den röda fina ramen (Victorian frame set) kommer från Memory Box, och är en av fyra stansmallar som ingår i setet.
Här hittar du massor av fina saker, mestadels stansar och stansmallar, men även stämplar under sökordet doily.


Den utstansade renen (Sizzix/Tim Holtz - Reindeer flight) i lite hårdare wellpapp, är "dekorerad" med svart bläck - som jag dragit över figuren lite lätt med stämpeldynan samt en 24 december-stämpel från Vilda Stamps, som ingår i ett julkit med s k inch-motiv (v722).
Och hör och häpna, men imorgon är det faktiskt den 24 december... Det vill säga julafton. Och den noggranne ser nog att det även stor ordet julafton på den lilla stämpeln :-).
Cirklar tycker jag är lättast att stansa ut, antingen med en, i det här fallet, entums-stans eller varför inte stansmallar. Här har du en 1"-stans från Xcut. Och här har du länken till alla cirkelstansar och -figurer...

Jag har också satt fast några halvpärlor, för att fånga upp det vita från doily lace-papperen :-).

Det mesta är fäst med antingen 3D-kuddar eller limpistol, för att få lite höjd på allting... Det finns en bra limpistol hos Scrapbruket, som jag kan rekommendera. Tänk dock på att ha ett gäng extrabatterier med dig, för jag tycker mig se en tendens till att de tar slut fort. Ta också med några extra limstift, för när du väl börjat limma med pistolen, kommer du att upptäcka att det är både roligt och smidigt :-).

 
God jul på er, allihop :-).

Inga kommentarer: