torsdag 5 december 2013

GER MIG PÅ ATT GÖRA ETT LJUS.

Gjorde ett försök att få ett tryck på ett ljus.



Hade tyvärr inget silkespapper hemma, så man tager vad man haver. 
Torky hushållspapper funkade också bra.
Kanske i tjockaste laget.


Jag stämplade ett av mina favoritmotiv från Whimsy stamps på pappret som så klart finns på scrappbruket.se
Sedan färglade jag det med Promarker och klippte ut motivet så nära som möjligt.


Jag la det på ljuset och värmde med embossingpistolen och på så sätt fick jag dit det.
Enkelt och varmt. Tips är att vara försiktig när man värmer.
Detta ljus ska sonen ha med sig till skolan i morgon. 
Måste så klart berätta för läraren att det är ett hemgjort motiv som är tryckt på papper. 
Av säkerhetsskäl så klart.


Det var lite klurigt att få till en riktigt bra bild eftersom ljuset är runt.

Inga kommentarer: