måndag 10 mars 2014

Project life - Flea market edition

Jenny Åhlund, heter jag. Kallas för jenny/e.j.m  inom scrapbookingvärlden/nätet. Har tidigare varit inspiratör för Scrapbruket och är nu tillbaka igen för att inspirera er med scrapalster och Scrapbrukets produkter.

 I dag tänkte jag visa er mitt uppslag för vecka 10 från mitt Project life album. Jag började att scrappa "Project life" 2012. Ett riktigt roligt sätta att dokumentera hela familjens vardag

Numera är hela familjen involverad genom att fota deras egna vardag och sms:a fotona till mig. För mig och vår familj är det en form av en dagbok där både vardagliga och större händelser inom familjen och runt omkring oss sparas i albumet. Ett album som vi ofta tittar i och ser tillbaka på det som har varit.

Nu 2014, scrappar jag i mitt 2014 års album samtidigt som jag arbetar med att göra färdigt albumen för 2013. Något som har "räddat" mig som scrappar i efterhand är appen Momento som finns att ladda ned till iPhone. I den appen sparas mina facebook inlägg, blogginlägg samt mina dagboksanteckningar.
I Iphonen sparas också fotona efter datumordning, så att det lätt går att gå tillbaka och skriva ut foton utefter aktuell vecka. Oftast fotar jag med min Iphone, den är lätt tillgänglig och finns alltid i min närhet. Hoppas däremot på att jag ska använda min systemkamera lite oftare i år.

När jag arbetar med ett uppslag i mitt album så använder jag uteslutande plastfickor design "A"
Innan jag sätter dit korten och fotona så ritar jag upp en skiss, på hur jag vill placera mina kort och foton och journaling. Oftast tycker jag att det är svårt att välja bort några foton, men vad gör det. Det får bli som det blir. I bland gör jag två sidor i bland fler, huvudsaken att jag får med allt som är viktigt för mig och min familj. Sedan om det blir två eller tre album på ett år, det får vi se.

Här kommer mina sidor för vecka 10/2014:


Till dessa sidor använde jag mig av Becky Higgins kort "Flea market edition". Ett härligt kit i milda pastelliga färger.


Mitt titelkort dekorerade jag med "Notespads" (pilar och banners) från K&Company Smash. Jag målade ett chipboard hjärta vitt limmade fast den på kortet och tejpade över med Washi tejp från Dovecraft.


Texten "Moas notes" har jag stämplat med en bokstavsstämpel från "Pebbles", from me to you, roller stamp. En suverän stämpel, där du kan skriva din egen text.



Dottern vår har en rolig foto app i sin mobil som hon roade sig med i helgen. Dessa galna foton på familj och släkt måste förstås förevigas. Fotona dekorerades med en "Smilies", en stämpel från ett litet clearsstamp kit "Inkadinkado" Just one of those days.



Så här ser det underbara korten från BeckyHiggins "Flea market edition ut:


Övriga produkter fån Scrapbruket:


Må så gott!

//Jenny/e.j.m


Inga kommentarer: