måndag 7 april 2014

PROJECT LIFE VECKA 14 CITAT OCH VACKRA BILDER

I bland är det lätt att fylla ut fickorna i veckouppslaget, när jag scrappar veckan i mitt Project life album.
Oftast så har jag svårt att sålla bort foton, då jag fotar i regel varje dag. Jag fotar allt från olika aktiviteter och utflykter med barnen eller saker som vi har runt om kring oss. Men i bland kan jag behöva fylla ut med annat då veckan har bjudit på få händelser. För att fylla ut mina fickor brukar jag antingen använda mig av något kort ut project life kiten, ett filler card. Vilket kan vara ett snyggt mönstrat kort ur kitet eller med ngn bild eller text på. Ofta använder jag mig av Pinterest eller google och letar efter foton/bilder som passar in på min vecka. T.ex. något som symboliserar våren, som kortet längre ned på de söta videkissarna.

Så här blev mitt uppslag denna vecka:


Även denna vecka har jag klippt ut dekorationer från mina "Becky Higgins" kort. Denna vecka har jag använt mig av "Becky Higgins" Flea market edition, som ni hittar HÄR. 
Denna vecka var det första april. I vår familj hade vi inga aprilskämt, men jag hittade två stycken på face book som jag skrev ut och satte in i en av de större fickorna. Ofta hittar jag fina citat eller tänkvärda ord, små serier och annat på face book, som jag spar på min dator till framtida filler kort.
Modellen på fickorna är "Becky Higgins "A-fickor". 

Mitt "title card" har jag dekorerat med utklippta dekorationer från ett av korten i kitet. Jag ramade in dekorationerna med halvpärlor i olika storlekar. Scrapbrukets olika bling hittar ni HÄR.


Denna vecka köpte jag mig nya vårskor, dessa blev så klart fotade och dokumenterade. Jag dekorerade två av korten med ett twin snöre som jag virade två varv runt kortet.


Min andra sida fick handla om vårt hus. Denna vecka fixade vi i ordning en walk in closet. Jag köpte en present till min mor och en jacka till mig själv.



Jag skar ned korten i mindre storlekar och limmade upp dem på 3X4" vita kort och skar sedan till dem så att fotona fick en vit ram. Den "vågiga" kanten runt jackan har gjort med hjälp av denna dies från sizzix Tim Holtz decorative stripe paper rosette.



Jag har alltid vart förtjust i ugglor, så när jag hittade denna söta uggla på Pinterest så valde jag att spara ned den.


Må så gott!

//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: