torsdag 1 maj 2014

EN ENKEL LO

Fortsätter att leka med färger och olika stenciler.
Jag tycker att det är riktigt roligt att leka fram ett fint resultat.



Här har vi en LO med våran jycke, Douglas.
Basen är ett vitt cardstock. 
Jag målade hela pappret med gesso.
Sprayade med två olika nyanser av dylusions spray.
I övre halvan: campso teal
I nedre halvan: London blue.
Jag gillar när man mixar olika nyanser av samma färg, i detta fallet blå.


Använde mig av skuggmaskering.
Det är att man lägger på en stencil på det färgade pappret och sprayar på lite vatten och torkar bort det.
En enkel och fin teknik.


Provade även att smeta på lite texturpasta på Tim Holtz stenciler.
Hade lite pynt i mina gömmor som jag satte fast.
Lite washitejp är ju aldrig fel!

Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: