torsdag 15 maj 2014

LO MED PAN PASTEL

Denna gång visar jag en LO.
Denna LO har jag jobbat med olika färger av Pan pastel. 
Har aldrig provat det tidigare. Det kändes som att jag "sminkade" pappret.
Men med några stenciler från Tim Holtz så gick det vägen väldigt bra.
Startade på ett vitt cardstock.


Det var inte så svårt som jag först trodde. Bara att lägga på stencilen och dutta över pudret med redskapet.


Det är ju ett sorts puder man jobbar med. Mycket pigment i det, så det blir skarpa färger med bara lite puder på "penseln".


Lite texturpasta användes också. Provade att dutta på lite puder på bokstäverna. Men det blev lite smetigt.
Sprayade lite dylusions, men det syns knappt. De mesta hamnade bakom fotot.


Prickar.


Här ser ni klock-stencilen och bokstäverna. Perfekt att använda de så det bildar titeln på LO´n.
Hade en grå färg till bokstäverna. Ritade med en svart penna, så det ser ut som skugga på ena sidan av bokstäverna. De blev lite tydligare då.


Stjärnorna gillar jag också.

Tack för titten!

//Madde

Inga kommentarer: