torsdag 8 maj 2014

MÅNGA NAMNSKYLTAR

Känner att mina inlägg handlar bara om namnskyltar, så jag summerar ihop ett gäng.
Har gjort som små collage om varje skylt.


Emmas namnskylt är en färgklick i omklädningsrummet.
Basen, ett vitt cardstock.
Smetade på texturpasta över en stencil.
Färgade in allt i lila och rosa färger.
Blomman har en kompis skurit ut på sin cameo. Dessa färgades in i varma färger.
Molnet är också från min kompis. Det blev blått.
Emma har en hund som är hennes ögonsten, så en liten vovve fick också plats.


Anita gillar vitt.
Så då passade jag på att prova mer på mixed media.
Målade pappret med gesso. Limmade på blommor och diverse annat pynt.
Målade allt med gesso. Sen på med mera pynt.
De blå rosorna är faktiskt svarta. Men när jag målade dom, så blev dom blå.
Tokigt...


Linn gillar det enkla.
Svart, grön och vit var hennes favoriter.
Hon är en rockig tjej, så då kom pappret med döskallar till användning.
Blingade upp det hela med lite pärlor på tråd.


Jenny gillar romantik och fåglar.
Tycker att jag fick till det ganska bra.
Spetsen gör ju sitt till det romantiska.
Washitejpen med fåglarna på är en återkommande favorit.


Stina gillar bilar av älder modell, musik o sin lille hund.
Så det blev ganska enkelt när jag hittade Tim Holtz papper i mina gömmor.
Klippte o klistrade lite och vips så blev det bilar på sidorna.
Washitejp med noter på är ju perfekt att utrycka musiken på. Lägger det som i vågor för att få lite mer liv.



Maria älskar sinfritidsaktivitet, karate.
Detta var en utmaning för mig. Jag som person är inte så atletisk av mig och har därför inget sånt i mitt pysselarkiv. Så man får helt enkelt skapa nåt sånt på egen hand.
Karate gubben är gjord såhär: Jag hittade en bild på googel i mobilen. La ett tunt A4 papper över mobilen med bilden på. Ritade konturerna på den genomgående pappret och på så vis fick jag en bild på en karategubbe!
Den röda färgen är sprayad på ett vitt cardstock med dylusions.
Här passade Tim Holtz stencil extra bra för att få en explosiv bakgrund. La den på pappret och smetade på svart akrylfärg. Blev bra tycker jag. Maria blev nöjd.


Daniella älskar sola o bad. Att få ligga på stranden o sola är hennes melodi.
Stämplade denna donnan direkt på pappret. Färgade henne med promarkers.
Stranden färgade jag in med distressfärger på en dyna. Likaså med himlen.


Så, det blev ett ganska långt inlägg. Men det jag vill visa med detta är att man kan göra så otroligt olika saker beroende på vem man gör det åt.
Hoppas ni finner inspiration.

Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: