tisdag 24 juni 2014

Midsommartårta


Häromveckan fick jag hem en omgång med Culpit sockerpasta från Scrapbruket.com. Det var några paket gult, blått, vitt och så en helt underbar ljusblå nyans som jag genast förälskade mig i. Det är den jag har använt för att täcka den här midsommartårtan med. Den mellanblåa nyansen fick tillsammans ,ed lite av det gula bli vackra blommor och band i den svenska flaggans och sommarens färger. Allt helt perfekt för midsommar alltså.

Eftersom jag skulle frakta tårtan fick det bli en chokladbollsfyllning och en vaniljkräm med jordgubbar, båda innehåller visserligen en del mjölkprodukter men klarar sig rätt bra i en kylväska. Jag dekorerade tårtan när jag kom fram och jag ska ärligt erkänna att denna tårta inte går till historien som en av dem jag känner mig mest nöjd med.

Jag måste återigen slå ett slag för Culpit sockerpasta som Scrapbruket säljer för en prisvärd summa, Är du nybörjare är det absolut denna du ska satsa på. så fantastiskt lättarbetat är den!



Inga kommentarer: