måndag 9 juni 2014

PROJECT LIFE VECKA 21

När jag scrappar i mitt PL album så har jag inga förbestämda "regler" på antalet sidor per vecka. Det får bli som det blir. Förra veckan var jag i Amsterdam med några goa vänner och som ni säkert förstår blev det en hel del foton tagna, närmare bestämt 300 foton från denna weekend. Så när jag har hunnit i kapp mina veckor 2014, ligger just nu två veckor efter, så lär veckouppslaget för Amsterdam bli på väldigt många sidor. Men jag måste sålla lite för jag inser att 200 foton lär fylla en hel pärm. Denna vecka blev det dock det motsatta, endast en sida. Men det får bli så....'

Så här blev mitt uppslag för vecka 21:

Till denna vecka har jag använt mig av Becky Higgins kort "Cut and paste Amy tangerine".

Jag använde en stor siffermall och skar ut siffrorna för vecka 21 i rosa cardstock. Därefter knöt jag ett röd-vitt twine snöre runt varje siffra.

Jag dekorerade fotot med en pil som jag stämplade på ett av korten från Becky Higgins. Pilen kommer från ett clearstamp kit. Ni hittar den HÄR. Pratbubblan har jag stansat ut med en dies. Texten kommer från cardstock alfabet från Simple Stories, som ni hittar HÄR.

Övrigt material:

Project life dies Metal nesting dies set 1.

Må så gott!

//Jenny/e.j.m





Inga kommentarer: