måndag 29 september 2014

HALLOWEENINSPIRERAD LAYOUT

Till en av LiljaScrappens utmaningar hörde att man inte fick använda mönsterpapper... Jag provade på att göra en layout med en häxa från Inkdinkado (Witches brew) :). Jag har köpt den på ScrapBruket, men den verkar inte finnas kvar. Men kolla gärna här - kanske hittar du fräna häxor här...

Jag har stämplat upp stämplarna från setet och fortsatt med flera halloweenrelaterade stämplar, för att skapa en scen. Jag har också fortsatt med Tim Holtz mönsterstämplar, som du finner i ett kit som heter Bitty Grunge.

Jag har också jobbat in bruna nyanser av distress ink på det vita papperet - för att ge det en lite mer vintage-aktig look.


Jag har stansat ut vita spindelväv med en kantstansmall från Poppy Stamps Dies - Spider web border. För att dölja eventuella skarvar och ojämnheter har jag limmat fast en massa rosor i olika färger och storlekar.


Här ser du en liten söt uggla som jag limmat fast med min limpistol...


Jag har limmat fast två små tags under "häx-fotot"... Jag har också monterat dit uttrycket AUTHENTIC - som ju är en slags etikett i metall (metal word bands)... Den tillhör Tim Holtz dekorations-kollektion (idea-ology) :-).


Här är en lite "scary" detalj... spets, rosor och en döskalle på en tag :-).


Wanna be a frog? - heter en annan layout som jag gjort med samma stämpelset med häxan... Här finner du en söt liten groda... Så det gäller att passa sig... Någon har redan retat upp henne...

Du ser också en bit gasväv under grodan... Det är ett käckt sätt att skapa struktur  med... Och det bästa av allt är att du inte behöver särskilt mycket för att det skall ge en effekt... :-).

Inga kommentarer: