måndag 13 oktober 2014

LIFE - TORREMBOSSAT OCH UTSTANSAT

På Liljascrappen i höstas, närmare bestämt i september 2014, var en av utmaningarna att man bara fick använda torrembossade och utstansade saker för att dekorera ett alster.
Jag gjorde den här...

Jag manglade fram (torrembossade med hjälp av en s k torrembossingfolder) en textbakgrund med Tim Holtz texture fade två gånger (subway and stencil set).
Jag färglade den med olika blå och gröna nyanser av distress ink.

Jag limmade ihop dem och dolde skarven med en utstansad stadsvy - som jag manglat fram med en stansmall från Memory Box (CityScape) i svart mossgummi (funky foam).


Mossgummi är ju hur kul som helst att jobba med. Jag ville skapa ett "underlag" för staden, med hjälp av något annat utstansat... Jag valde en utstansad form med Tim Holtz - Distressed doily, som jag färgade in med olika nyanser av distress ink.

För att skapa en scen - valde jag att stansa ut ordet life (Lifestyle crafts (Life)) och ett hashtag-tecken (från Technique Tuesdays Notebook card-stansmall-set).
Jag tycker om brytningen mellan svart, vitt och olika nyanser av blått i bakgrunden.


Jag fortsatte att dekorera alstret med utstansade moln - Spellbinders stansmall (Rainy Day). Jag stansade ut dem i vitt mossgummi.
Jag provade också att stansa ut ordet LOVE - stansmall från American Crafts - Amy Tangerine plus one - i krympplast.
Det var lite trixigt att få den att räta ut sig och inte klibba ihop - men jag tänkte inte ge upp... Jag fiddlade lite med pincetten och embossingfönen (Ranger heat it tool)...

Du ser den lite svagt på det ena molnet...


Även pilen är framstansad utav mossgummi. Du hittar en lite större pil i stansmalls-setet från We R memory keepers (arrows).


Inga kommentarer: