torsdag 26 februari 2015

DAGS FÖR EN FIKA?

Hej alla glada pysslare!
I dag vill jag visa er ett kort.
Detta kortet är en inbjudan till en fika.


Så här gjorde jag:
Stämpeln är en av ScrapBerrys stämplar som jag bara älskar!
Cupcake stapeln är en annan stämpel som jag hade i min samling.
Allt färgades med Distress Markers från Tim Holtz.

Jag stämplade nallen direkt på ett akvarellpapper. Stämplade samma nalle på ett tunnare papper. Klippte ut den och limmade baksidan med en limpenna. När limmet torkat så fungerar det som limmet på en post-it lapp. La den utklippta nallen ovanpå den direkt stämplade nallen, då har jag alltså "Maskat" den första nallen. Sedan stämplade jag cupcake stapeln direkt på alla nallarna.  Då hamnar stapeln bakom nallen. Och det är det som är tjusningen med att "Maska". Det motivet man vill ha längst fram stämplas först. En mask limmas på. Nästa stämpling ovan på allt. Och så vidare.
Hoppas att ni förstod min luddiga förklaring.

De mönstrade pappren är från Primas block. Ännu en favorit bland pappersdjungeln.

Lite riv i kanterna för att få en sliten stil.
Sen var det klart!

Hoppas att ni finner inspiration i detta kort!
Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: