lördag 13 juni 2015

ETT KORT MED MASSOR AV BLOMMOR

Jag har stansat ut en fin ram från Impression Obsession (ornate frame). Den kräver lite arbete med stansmaskinen, men jag tycker att det går "riktigt bra" att få fram en fin form, om jag först tejpar fast den med washi tape och sedan kör igenom den två gånger och sedan vänder på den, så att den går på tvären. Annars är denna stansmall, precis som andra intrikata stansmallar, lite svår att få ut helt och hållet, på alla sidor. 


Jag fick alla dessa blommor (förutom rosorna) - samt den vita kortbasen - på Utbyscrappen, i mitten av april, 2015. Det fanns en utmaning som gick ut på att använda sig av det som fanns i den lilla goodie-bagen. Jag tänkte att jag går "all in" och använder så mycket jag bara kan av alla blommor :).

Jag har stansat ut en form ur krympplast (shrink plastic) - med Spellbinders labels 20 (twenty). 


Jag har sedan stämplat en text, som lyder: "Åldern har egentligen ingen betydelse, om man inte råkar vara en ost."



Här är en närbild på blomsterarrangemanget... Du hittar en massa sköna blommor här

Inga kommentarer: