torsdag 24 september 2015

KORT MED SVAMPAR

Dagens kort är gjort med stämplar i från Vilda Stamps.
Underbara och otroligt detaljrika stämplar. Har haft dom ett tag och kan inte sluta älska dom.



Jag har använt mig av en teknik som kallas maskning.
Stämplade det främre motivet (den bruna svampen) först. Stämplade samma svamp igen fast på ett annat papper. En post-it lapp är att föredra, då de har en klistrig del på sig.
Klippte ut det motivet och med den klistriga sidan satte jag den på svamp nr 1.
Då kunde jag stämpla den röda svampen (svamp nr 2) Jag gjorde samma sak där. Jag stämplade ut den på en post-it lapp som klipptes ut och klistrades fast ovan på svamp nr 2.
Stämplade staketet ovanpå de två svamparna.
Stämplade sedan grenen.


Jag färgade in allt med distress markers.


Prickarna använde jag en skvätt akrylfärg om målades på med en tandpetare.
Pillrigt, men det är värt det.


 Grenen ovanför svamparna fick några extra blad än vad den har på original stämpeln.



Hoppas att den som får kortet blir glad.
det är underbart att kunna glädja någon med saker man gjort själv.
Allt blir så mycket mer personligt.


Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: