lördag 13 februari 2016

JAG LIFTAR GUNILLA-NILLAS FINA KORT

För att komma igång efter ett litet pysseluppehåll, har jag valt att härma Gunilla-Nillas underbart sirliga kort med textur och utstansade figurer.

Det finns vissa personer som gör så fina kort att det nästan gör ont i hjärtat. Gunilla-Nilla (Nillas kort) är en av dem :). Jag har således härmat hennes kort som hon kallar för Schablon.


En del av varorna är slut i lager hos Scrapbruket. Detta gör att jag inte kan länka till varorna. Det går dock bra att kontakta dem för att se när ny leverans är på väg :).  

Jag har stansat ut en tag med CreaLies fina stag-stansmall no 1 (Extreme labels and tags - XXL - No1).
Jag har använt mig av dova distressfärger, för att skapa en mjuk fin textur i bakgrunden. Old paper och Bundled sage. Jag har duttat dit färgen med s k blending tool (infärgningsverktyg). De där handtagen med runda rondeller är bäst, tycker jag. Timpan släppte ju först rektangulära handtag, som jag kämpade och kämpade med. De här runda handtagen har underlättat jobbet för mig avsevärt :). 

Jag har också använt mig av en stencil för att skapa de där gröna sakerna som sticker upp bakom de utstansade figurerna. Därtill har jag stämplat en text i bakgrunden, med en ljus färg, för att den inte skulle sticka upp för mycket (old paper). Om man inte har en färdig bakgrundsstämpel, kan man ju leka med flera olika fras-stämplar och skapa sin egen bakgrund :). 

Jag har stansat ut en vacker blomma (Chloe stem - Memory Box), ur vitt papper. Jag har en metallplatta mellan skärplattorna (inte mot skärytan på stansmallen), för att verkligen få loss den från negativet. Ibland behöver jag också använda en nål, för att peta ur den ur stansmallen.

Jag har stansat ut ordet lovely ur vitt mossgummi (funky foam/foamie sheet). Det tycker jag är pricken över i :-). Jag har limmat fast det med Glossy Accents. Jag tycker att de där små söta flaskorna är behändiga att ha med sig på pysselträffar. Till en början, tycker jag också att de inte geggar igen för mycket. 




...

För att pimpa till tagen ytterligare, har jag skurit ut två större tags och monterat på bakom den första tagen. Du ser det i filmen nedan.
Jag har också stansat ut små söta fåglar, med en stansmall från Impression Obsesson - small bird (die 154-a).



Här är ytterligare en film som visar hur tagen ser ut efter ytterligare dekorerande... Du ser det hela, ungefär 5 minuter in i filmen. 

Inga kommentarer: