torsdag 22 september 2016

SPILLBITSKORT

Hej!

I dag vill jag visa ett kort som jag gjort av spillbitar som bara ligger och skräpar.
Ibland hittar man kombinationer av mönstrat papper som bara funkar så himla bra ihop.
I dag var en sån dag.
Självklart älskar jag att köpa buntvis med fantastiska fina papper av alla möjliga format. Men efter en tids scrappande så har man en hel del spillbitar liggandes.
Oftast så är dessa små bitar perfekta i storlek att bara lägga ihop och vips så har man ett snabbt och enkelt kort!


Jag tog ett gäng spillbitar som matchade i färgnyanserna.
Vissa färgade jag in kanterna på med Distress färger.
Stansade ut en fjäril, som även den fick lite färg på kanterna.


Vissa papper har ju en fin baksida med. Den vill man ju så klart visa upp lite grann.
Pyntade med några halvpärlor i några av hörnen och i mitten på fjärilen.
En fin dekoration av trä fick också plats.


Hoppas att ni finner lite inspiration och att det är helt okej att ta till vara på sina spillbitar.

Ha en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: