lördag 22 oktober 2016

ETT RIKTIGT TJOCKT KORT :).

Den senaste veckan har jag rensat och röjt bland mina utstansade saker, torrembossade papper och diverse halvfärdiga saker... Mitt i allt röjande ville jag göra ett snabbt kort :).


Jag har använt en kraft-kortbas från DoCrafts, som jag limmat fast ett torrembossat svart papper på. Jag har färgat in embossingfoldern med vit stämpelfärg när jag manglat den genom min big shot-maskin, för att ge det ett flammigt utseende

Jag har också limmat fast ett annat torrembossat papper, som jag har färgat in med silverfärgad stämpeldyna från Encore! och sedan sotat in svart stämpelfärg (versafine) (gärna från en lite halvtorr dyna) efteråt, på de förhöjda partierna. 

Jag har mattat en kraft-papperscirkel med en svart spetsig cirkel (Pinking circles - Spellbinders), för att bryta av underlaget mot den fräcka krigartjejen från Kenny K, som jag har färglagt med copic-pennor. 
Ordet grattis, är utstansat ur både vitt papper och vitt mossgummi


För att det inte skulle bli ett för platt kort, valde jag att limma fast de olika lagren med wellpapp emellan. Nu, när kortet är färdigt, kan man nog tycka att jag tog i för kung och fosterland :). Det här är ju inte längre ett vanligt kort :). 


Jag var ju tvungen att göra på liknande sätt med torrembossat papper och wellpapp mellan lagren på baksidan, för att balansera framtungheten...

Jag har också splattat dit en skvätt med Fired Brick distress stain-färg.


Ni ser att jag har använt mig av mossgummi, när jag har stansat ut orden. Det är ett käckt sätt att jobba på, om man vill ha lite volym, utan att bidra med för mycket vikt på kortet.
Jag har två grattisord limmade på varandra, ett i mossgummi och ett i papper. Jag tänkte mig dock inte för när jag skulle värmeföna bort limtrådarna, i o m att skumgummiordet krympte eller förvanskades... Jag har dessutom lyckats smutsa ned det, när jag limmat fast det. Det är ju en av nackdelarna med just limmande... Att det lätt blir söligt :(.
Jag får nog göra om det sista momentet, för jag kommer annars att störa mig järnet på detta... Jag ville dock visa bilden för er, så att ni inte gör samma misstag som jag gjort... :).

Inga kommentarer: