lördag 31 december 2016

ETT LODRÄTT Z-VIKT KORT MED STJÄRNOR

Snart är det här året till ända och jag väljer att avsluta året med ett annorlunda vikt skakkort: upprätt z-vikt kort med stjärnor. Just den här vikningen har blivit min favorit, i o m att kortet kan stå rätt upp och ändå plattas till och stoppas in i ett kuvert :).

Jag har stansat ut stjärnbården med en tjock stansmall från Tim Holtz/Sizzix (star cluster).
De större stjärnorna har jag stansat ut med prick-kantstansmallar från Cheery Lynn (Pierced stars).

Ramen och öppningen har jag stansat ut med en kvadratstansmall med dubbel"söm" från Rox Stamps (korsstygn) och en cirkelstansmall med dubbla sömmar (som lämnar en sömkant på "negativet" = i det här fallet ramen) från CreaLies.

Jag har designat textstämpeln åt Vilda Stamps och den ingår i ett kit med andra engelska jultextstämplar (V804).


Följande texter finns i detta stämpelkit: 
Wishing you a magical Christmas

thinking of you at Christmas
When you stop believing in Santa you get socks for Christmas
Christmas isn't a season. It's a feeling. 
Sent with lots of love at Christmas. 






Jag vill passa på att tacka för det här året och önska er alla ett gott nytt år :). 

Inga kommentarer: