torsdag 5 januari 2017

HIMMEL

Hej!

Vill passa på att säga hej till år 2017!
I dag vill jag visa er ett mixed media alster.



Allt började med en canvastavla.
Jag la en stencil direkt på canvastavlan och drog med texture paste på den för att få till ett mönster i bakgrunden.
När det torkat så sprayade jag med flera olika blåa nyanser från Dylusions.
Jag hade stora bokstäver liggandes som jag inte kunde bygga några ord av. Så jag lekte loss med texture paste och stenciler och färg även på dom.
När allt torkat så limmades allt fast på tavlan.
I mina gömmor hittade jag små mosaikbitar som också fick pryda min tavla ihop med övrigt bling.
Lite spets fick pryda lite bakom fotot. Men det syns knappt.
Bokstäverna är egentligen mörkbruna. Men dom fick ett lager Gesso och lite blå färg på sig innan dom limmades fast.
Hoppas ni finner inspiration i mitt alster och att ni även finner tiden att sitta och låta kreativiteten flöda!

//Madde

Inga kommentarer: