lördag 13 maj 2017

ETT KORT MED DISTRESS OXIDE-BAKGRUND

Jag har lekt lite med Distress Oxide refill ink, för att skapa roliga bakgrunder.



Jag har också gjort ett kort, av ett av papperen :).

Det här är vad jag gjorde, med hjälp av en distress oxide refill ink-bakgrund, några utstansade kvadrater (dubbelsöm-stansmallar från CreaLies), en utstansad glitterstjärna (Stacked Stars - Tim Holtz/Sizzix) och shabby white embossing-enamel.

Det är härligt att se hur de ljusa distressfärgerna hamnar över de mörka. På så sätt är det lätt att göra roliga galax-bakgrunder. Med lite Shabby White Embossing Enamel, ökar känslan av stjärnor i rymden :).


Jag har använt mig av kvadratstansmallar från CreaLies för att stansa ut kvadraterna, ur både papper och silvrigt glitter-mossgummi. Sömmen syns bättre på papperet än mossgummit. Jag har även stansat ut en stjärna ur silverglittermossgummit.
Texten kommer från ett set med stämplar från Waffle Flower. Du hittar lite grann av deras utbud här. Mejla gärna till Scrapbruket om de kan ta in fler av deras stämplar, för det finns jättemycket fina stämplar, matchande stansmallar, "ensamma" stansmallar, stämpeldynor m m att välja bland :). 


Inga kommentarer: